lördag 22 januari 2011

FO: Winter-Colour-Scarf

Mönster: Lacy Baktus, Theri Montonen (Ravelry)
Garn: Arwetta, Marias Garn köpt hos Litet Nystan
Åtgång: 72 gram
Storlek: 120 cm
Stickor: Knit Pro, Symfonie Wood, Rundsticka, 3.0 mm
68 rader med hålmönster,
plättlätt: "yo, k2tog"
(Nådde mitten = 72 m)
Peek A BooGillar det här mönstret,
det här var tredje gången jag stickade det
Liksom förra gången så kom fingrarna ihåg mönstret
& det har avrit en riktig njutbar stickning
Lacy Baktus är lättstickad
& för vart 8:e varv så får man en dekorativ hålrad,
vilket gör att det är svårt att slita sig från den,
när den bara växer & växer
På måndag får min vän denna
& jag tror hon kommer att gilla den =)

10 kommentarer:

  1. Så fin den blev... jag tror också att din vän kommer att gilla den och bli mycket glad.Visst känns det tillfredställande och roligt med färdiga projekt och det bästa av allt är att man med gott samvete få starta någonting nytt.

    SvaraRadera
  2. Det tror jag med, den blev väldigt fin.

    SvaraRadera
  3. Så snygg!Så enkel och snygg!!! Kul att ge bort♥ Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  4. Den blev jättefin och du bara strålar. Så mysigt när man hittar nått man gillar att göra som fingrarna bara glider igenom. Din vän kommer att bli så glad, det är jag helt övertygad om.
    I morgon ska jag leta mönster till garnet du skickade och försöka göra det rättvisa.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det där mönstret har jag i min ska göra mapp.
    Nu ska mönstret plockas fram.

    SvaraRadera
  6. Så fin sjal ! Din vän kommer alldeles säkert att bli jätteglad.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Superfin sjal och superfin "Groda"!

    SvaraRadera
  8. Fin sjal och vilken härlig färg! En riktig "gladfärg" så här mitt i vintern.

    SvaraRadera
  9. Tack Alla Ni Fina för Era Glada kommentarer!
    Lite pirrig i magen är jag för i morgon, jag har massa fjärilar i magen när det är överraskningar på G - oavsett om jag är mottagaren eller givaren =)

    SvaraRadera
  10. Lycka till i morgon! Ibland kan det vara lättare att ge än få, fast det är trevligt med överraskningar. Kram

    SvaraRadera