söndag 19 februari 2012

Vinterbytet här kommit

Glad-Saker som berör =)
Avi´n som kom innan helgen,
var detta -
- Vinterbytet från Johanna :)
Ett så vintrigt paket =)
TUSEN, TUSEN TACK !!
Jag är så glad att jag inte finner orden..
..lyckotårar..
Att en annan människa,
som jag aldrig mött,
kunde känna & göra så enbart efter
ett par skrivna ord?
Det är en Fantastisk människa,
det är Johanna det!
Det känns som att var sak i paketet är så JAG & MIN VINTER!
En pocket: "Det broderade hjärtat", av Carole Martinez
Historien är en hyllning från dotter till mor
Har läst på baksidan av boken
och känner redan att jag kommer att bli fast i den,
från första till sista bladet

& många tårar kommer att falla genom berättelsen
Lovikka från Järbo Garn i turkos/blå,
isblått, det är vattnet på sjön som fryst till is
Het O´boy i en kåsa av trä
(sådana som min morfar & morbror täljde)
som värmer mina stelfrusna fingrar

Solen - det fina, gula garnet i Elegant, teetee,
smälter snön på taket,
som blir till droppar - stickmarkörerna
& faller ner från takrännan

Insvept i ljuvlig plommonlila Elegant, teetee, runt axlarna
ser jag på & hör ljudet:
"Dripp, dripp, dropp" -
- Vackert!!

Tack Snälla Johanna!!
Johanna bloggar på
Det som händer hos mig
Kika gärna in där =)Länk

3 kommentarer:

  1. Oboy och garn lever de i symbios?

    SvaraRadera
  2. Åhh vad roligt att du tyckte om paketet :)
    Är ju svårt att komponera ihop bra men gjorde mitt bästa och det gick ju hem :D

    SvaraRadera
  3. Så målande och poetiskt du skriver om ditt fina byte.
    Monica Bergström

    SvaraRadera