fredag 10 december 2010

Julpyntsswap avklarad

Förra året: små vantar,
i år: små tröjor
SWAP-kompisar som inte har fått sitt pynt av mig - får blunda,
men jag är rätt säker på att det har kommit fram till alla
Christmas Sweater Ornament
Hoppysslat i Mönsterarkivets Julpyntsswap 2010

Mönster: Cheers av Cheryl Niamath (Ravelry)
Garn: Debbie Bliss baby cashmerino
Färg: Röd, 370037 & Vit: 370100
Åtgång: ca 40 gram till 5 tröjor
Stickor: 3,0 mm Knit Pro Symfonie Wood (Strumpstickor)
Ståltråd till galge & pärlor till Bling-Bling
Höjd ca 6-7 cm
***********************************
Kom på att fota när 4 var inslagna & jag ides inte riva upp paketen,
så därför är det foto på en, men jag gjorde 5 =)
Tröjorna är stickade uppifrån & ner
Använde 4, istället för 5, stickor till de första varven
Så här gjorde jag:
2 varv i vitt, resten rött
3 varv för hals
2 varv resår & sedan avmaskning
Ärmarna: 7 varv efter minskning & sedan avmaskning 5 prickiga paket
God Jul till mina swapkompisar =)
***************************************************************
Tack för alla fina hälsningar när jag varit sjuk,
känner mig mycket bättre igen & har börjat arbeta.
Nu stundar fredagsmys med P, god mat, film
& stickning förstås =)
Vad jag stickar på? Njaeae, det avslöjar jag inte nu,
men jag tror ni ska få se i morgon :o)
Må gott!

5 kommentarer:

  1. Vilka otroligt söta! Så fina.
    sv: tack för ditt förslag, allt kan testas innan man vet eller hur? Bra förslag. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Oj så bedårande tröja! Åter en sak till som jag också vill laga...

    SvaraRadera
  3. Verkligen söta =) Lite pyssligt att göra galgen men annars roliga att göra!

    SvaraRadera
  4. men guuud vad söta!! :) vilken kul idé!!

    SvaraRadera