fredag 25 mars 2011

FO: Purple Knot Beanie

När jag väl hade lagt upp denna,
gick det inte att sluta sticka
Klar på mindre än en dag =)
Lila - en av mina favoriter
& just denna syrénlila-nyansen är jag svag för..
Garnet är också en favorit,
så mjukt & gott att sticka med
Mönstret var det andra gången jag gav mig på,
enkelt men så piffigt med de två banden,
i I-Cord, som bildar en rosett

Mönster: Bananahead´s Baby Beanie av vibegrrl (Ravelry)
Beskrivningen är gratis & de tackar vi för!
Storlek: Newborn
Garn: Debbie Bliss baby cashmerino, lila #340010
Åtgång: ca 29 gram
Stickor: Knit Pro, Symfonie Wood, Strumpstickor, 3,5 mm (15 cm långa)

8 kommentarer:

  1. Så söööt! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Men så sööööt! Ha en trevlig helg:-)

    SvaraRadera
  3. Så fin! Den där ska jag prova att sticka, jag har faktiskt letat ett mössmönster till lite restgarner jag har...
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  4. Vilken gullig mössa. I-cord är min favoriteffekt... blir så himla snyggt.

    SvaraRadera
  5. Rät & Avig; Spännande att se dina mössor =)

    Tina; & enkelt att göra med =)

    Monica, Kristina, Majstess, Lissan; Tack =)

    SvaraRadera
  6. Riktigt fint med rosetten!

    SvaraRadera