måndag 13 december 2010

Lycka i färdig Luciastickning

Önskar Alla en Trevlig Lucia med
med min färdiga Luciastickning:
Red-Merry-Christmas-Scarf




Mönster: Lacy Baktus
Garn: Debbie Bliss baby cashmerino, #340034 Röd
Åtgång: lite mer än 2,2 nystan (Färdig vikt: 119 gram)
Började att sticka upp restgarn från Christmas-Sweater-Ornaments
Stickor: Knit Pro Symfonie Wood, Rundsticka, 3,0 mm
*****
2:a gången jag stickar denna (här är 1:a),
mönstret satt i fingarna,
ändå smög det in sig ett fel & jag fick repa upp en bit
Jag är mycket nöjd med resultatet, storlek & färg
Underbart mjuk
Ska ha den nu på morgonen när vi firar Lucia på förskolan =)
Må gott alla idag!

8 kommentarer:

  1. Värmer gott i kylan och bara färgen gör den ju värmande.
    Ha en fin lucia. Förskolan, då är det mysigt förstår jag, alla små förväntande barn.

    SvaraRadera
  2. Vill inte göra dig besviken med e iNTE jag som e din hemlis. . .

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker och juleaktig sjal!
    (Tack för din hälsning o vad kul att du tittade in.)

    SvaraRadera
  4. Så vacker sjalen blev och så fina bilder på dig. Hoppas du haft en trevlig Lucia.

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni =) Den är verkligen juligt röd & värmer alldeles gott! Funkar att ha på sig inomhus oxå - vet inte om de är de små hålen som gör att den inte blir för varm men som sagt, den värmer jätte gott när man är ute med

    SvaraRadera