lördag 5 mars 2011

FO: Små, gröna sockar

Mina Glad-Zauberball-sockar är klara,
men inte fotade,
tills dess bjuder jag på ett par
"Små, gröna sockar"
Sockarna har varit klara sedan den 20:e februari,
men korten som togs var dassiga
& sockarna var alldeles knöliga,
så jag klippte ut egna sockblockers i kartong
& tog med mig sockar & kamera ut i snön =)

Garn: Schoppel-Wolle, Admiral, Grön #0383
Åtgång: Ca 20 gram
Garnet är köpt av Nysta
Storlek: 1-3 mån
Stickor: KnitPro, Symfonie Wood, strumpstickor 2,5 mm

4 kommentarer:

  1. Gillar när det är resårstickat över och slätstickat under. Det är lätt att få i foten då och passformen blir bra på små barn.

    SvaraRadera
  2. Vart är de på väg månntro?

    SvaraRadera
  3. Så fina!......grönt är skönt!

    SvaraRadera
  4. Jättesöta sockar, nu blev jag inspirerad att sticka nåt till en baby! :)

    SvaraRadera