måndag 17 oktober 2011

FO: "Soft & Warm shawl"

Gissa vad - ännu en Lacy Baktus =)Inga fina ute- & inactionbilder,
men väl ett foto på den =)
Mönster: Lacy Baktus av Terhi Montonen (Ravelry)
Garn: Debbie Bliss baby cashmerino
Färg: Royal (lila) #340043
Garnet kommer från Garnkorgen
Åtgång: 140 gram = 3 nystan
Stickor: Knit Pro Symfonie Wood, rundsticka, 3,5 mm
------------------------
Som alltid så är det en dröm
att sticka med Debbie Bliss baby cashmerino
Denna ödslade jag hela tre nystan på,
för att få den lite större än den
röda jag stickade förra julen
Totalt 32 upprepningar av mönstret
innan minskning
Som sagt - den gör skäl för sitt namn:
"Soft & Warm shawl"
---------------------------------------------------
..& har DU inte stickat den ännu,
så gör det ;)

2 kommentarer:

  1. Jag fattar faktiskt inte hur du orkar. Jag repade upp min efter några repetitioner. Sååå trist. Fast då är inte rätstickning min grej. Och kanske var det inte rätt garn heller... Eller så är det bara ett tråkigt mönster. I min mening. MEN, jag tycker fortfarande att det är en snygg sjal.

    SvaraRadera
  2. Hej Alexandra !
    Sjalen ser helmysig ut vilken underbar färg, det garnet måste jag sätta på min önskelista :)
    Kram till dej och "lillgrodan"

    SvaraRadera