tisdag 25 oktober 2011

FO: Legwarmies igen =)

Nej, nu törs jag knappt skriva att jag:

1 - stickat ett välbekant mönster IGEN
eller
2 - vilket garn jag har använt =)

Så mjuka, så mjuka...
(..börjar få julfeeling oxå..)
Mönster: Legwarmies av Alana Dakos (Ravelry)
Garn: Debbie Bliss baby cashmerino
Färg: Svart # 340300 & Vit #340100
Garnet kommer från Garnkorgen
Stickor: Knit Pro Symfonie Wood, strumpstickor, 3,25 mm

Som förra gången,
så har ajg anpassat mönstret att passa nyfödd,
men jag tycker allt de ser lite stora ut,
men då blir de nog bra framåt vårkanten!
Är på G att göra ett par i rött & vitt,
men väntar tills bebisen kommer,
så de går rätt storlek att ha till jul =)

Förhoppningen är att få ihop en matchande mössa också,
men först ska jag sticka ännu en Baktus!
Fast inte vilken som helst,
inte Lacy denna gång alltså,
utan en variant som Myzan gör =)
Tack My för instruktionerna :)
& nej, denna Baktus kommer inte stickas i Debbie Bliss ;)

Må gott Alla =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar