tisdag 17 januari 2012

FO: Amandas Mini-Lacy-Baktus

Så, nu har jag äntligen -
(fast äntligen vill jag inte säga ändå)
lyckats att lägga upp, sticka & maskat av ett projekt -
sedan Amanda kom till världen för 2 månader och 3 dagar sedan =)
Se så glad jag är i det mamma stickat till mig ;)
& det går bra att snusa på den när det är dags att sova också =)
Det fick bli en modifierad version av Lacy Baktus (Ravelry)
Den mäter 27 cm på längden & 15 cm på bredden
Må säga att jag hade tur -
- eller är det skicklighet?
I alla fall,
bara 2 korta stumpar garn kvar efter avmaskning
Restgarn, Debbie Bliss Baby cashmerino
Färg #340018, färgbad #88
Åtgång: det som fanns kvar = 27 gram
Ursprungligen kommer nystanet från dessa Legwarmies
Stickor: Knit Pro Symfonie Wood, rundsticka, 3,5 mm

Att det blev en Lacy Baktus var inte så svårt att komma på,
enkel & ren modell
& mönstret sitter som klippt & skuret i fingrarna

Vill man utnyttja hela mängden garn -
- lägger man upp o ökar tills halva mängden garn återstår,
jag använder mig av köksvågen för att väga rätt =)

9 kommentarer:

  1. Nämen oj vad man kan vara sööt! Hon tycks förstå sig på kvalitet redan:)H.Tilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon brås på sin mor o är lika söt som far =)

      Radera
  2. Ja, hon vet redan vad som ska uppskattas hon. :)
    Vilken tur du hade med garnet, det är inte ofta det där händer inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, verkligen tur!! Hade i bakhuvudet att jag skulle få skarva med en annan färg på slutet, men de gick jämt upp :)

      Radera
  3. Jättefin! Och sjalen blev också söt ;-)

    SvaraRadera
  4. jamen hon e juh sötare än socker! sjalen e oxå fin *ler*
    kraMyz

    SvaraRadera
  5. Söt tjej med söt halsduk! :-)

    SvaraRadera