torsdag 20 oktober 2011

FO: Legwarmies

Värme för små ben =)
Tycker det ser ursött ut med legwarmies på småttingar,
tänk er ett par strumpbyxor under & dessa ovanpå!
Till små täcker de hela benet
& kan tänka mig att de är goá att ha om man bär i bärsjal
Om de inte blir för slitna så kan de användas lång tid,
som vanliga benvärmare på vaderna
Jag förstår inte varför jag envisas med
att lägga mina alster på överkastet
som blänker ilsket rött i kameran..

-------------------------------------------------------------------
Mönster: Legwarmies av Alana Dakos (Ravelry)
Garn: Debbie Bliss baby cashmerino
Färg: Grön #340018 & Naturvit #340101
Garnet kommer från Garnkorgen
Stickor: KnitPro Symfonie Wood, strumpstickor, 3,25 mm
Storlek: Dessa är inte stickade helt enligt mönstret
I mönstret anges en storlek, 3 mån - 3 år,
men eftersom jag vill utnyttja de redan nu
till Yllet som väntas komma (om 20 dagar..)
så lade jag upp 36 maskor

Valde version C med "Wide stripes" (om 4 varv),
totalt blev det 15 randningar

Resåren är på 6 varv som i originalmönstret
Den totala längden blev 22 cm
--------------------------------------------------------------
I know -
- Debbie Bliss baby cashmerino IGEN =)
Mjukt, mjukt, mjukt :D
Snabb- & lättstickat projekt,
skulle även rekommendera det som första projekt
till någon som lär sig sticka på strumpstickor
Nu går jag här hemma
& väntar på att Yllet som sparkar så i magen,

ska komma ut =)
Har inte börjat på några nya saker,
däremot har jag en del trådar att fästa på bebiskofta
& ett par till legwarmies, samt en mössa att fota -
- får inte glömma Pippitröjan heller
Hur mycket mer hinner jag måntro :)

3 kommentarer:

  1. Det känns spännande att vara med och vänta.
    Så söta benvärmare, säkert Goa på de små benen.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga. :)

    Du jag har inte fått något svar från dig på JULSWAPPSmailet. Så om jag inte hör något det närmaste så räknar jag med att du hoppar över den? Annars måste du maila tillbaka till mig. :)

    Kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  3. Jo, nog var det någon sorts Baktus jag stickade av mitt egenfärgade garn. Kommer inte ihåg varifrån jag lärde mig mönstret första gången, det har blivit ett gäng nu.

    Åh, en Pippitröja, det skulle jag också vilja ta tag i...

    SvaraRadera