söndag 21 augusti 2011

FO: 1 sjal & 1 par bebissockar =)

När väl stickorna fick fart,
så blev det en sjal & ett par sockar
som fick äran att vara först ut =)Nystanet, Hjertegarn Kustgarn, har legat i
yllegropen ett bra tag
Tror det var meningen att bli en trekantssjal från början
Nu fick det istället bli
Lacy Baktus &
ett par bebissockar av restgarnet
När jag tittar på resultatet,
så kan jag inte sluta att beundras
av hur samstämmiga alla nyanserna är
Är riktigt nöjd =)
" I Väntans Tider"
Mönster: Lacy Baktus (Ravelry)

Av: Terhi Montonen
Garn: Hjertegarn Kunstgarn
Färg: #11, Färgbad: S4494
Åtgång: 56 gram
Stickor: Knit Pro Symfonie Wood, Rundsticka, 3,5 mm
"Skogs-Troll-Sockar"
Mönster: DROPS sockar i Fabel (Ravelry)

Storlek: 1-3 mån
Garn: Restgarn från sjalen ovan
Åtgång: 18 gram
Stickor: Knit Pro, Symfonie Wood, Strumpstickor, 2,5 mm
(Finns lite till garn kvar på nystanet,
ca 25 gram,
har mina funderingar på vad det skulle kunna bli -
- kanske en matchande bebismössa..?)

5 kommentarer:

  1. Ja, du verkar verkligen ha kommit in i ett stickflow. Härligt! Hoppas att du och magen har det bra.

    SvaraRadera
  2. Fina färger.
    Du undrade om Piggelen, jag har ju stickat i det garnet till alla mina flickor så jag tycker det är ett bra babygarn. Saknar dock några sorter sedan de var små, men det har ju kommit en hel del nytt att prova.

    SvaraRadera
  3. Jättefina färger! Visst är det härligt när stickinspirationen kommer tillbaka ;) Sköt om dig!

    SvaraRadera
  4. Härliga färger! Mina färger!

    SvaraRadera
  5. Snygg färg på garnet! Blev lit sugen på en Baktus jag med... Bra "no brain"-stickning? :)

    By the way, Butterflyhatten du favva på Rav igår är stickad av "ditt" vinstgarn. Riktigt jäkla trevligt garn! Fast mössan blev lite för liten för mig, så jag gav bort den till tjejen på bilden och den passar som en smäck på henne. Dessutom passar hon i färgen. Tror det var meningen att hon skulle ha den.

    SvaraRadera