lördag 25 december 2010

Canon EOS 550 D & Randiga Legwarmies

En sån fin julafton,
då man bl a kan ägna sig åt att
sticka klart sina benvärmare
& låta P fota dem med nya kameran :o)



En Canon EOS 550D fanns det under granen,
med två objektiv,
får återkomma mer om det då jag inte är så insatt i allt
Inga fler ursäkter till skumma bilder med andra ord!
Tack tomten!!
Mönster: Legwarmies av Alana Dakos (Ravelry), Version B "Thin stripes"
Stickar man enligt beskrivningen ger det ett par benvärmare till barn 3 mån - 3 år
& eftersom mina ben är något längre & bredare så fick jag göra om det
Uppläggning: 56 maskor, Resår: 8 varv, Ränder: 47 st
Garn: Debbie Bliss baby cashmerino, Grå #340009 & Vinröd #340034
Garnet är köpt hos Nysta
Stickor: Knit Pro, Symfonie Wood, 3,5 mm
Gillar verkligen mönstret, 5:e gången jag stickar det,
har blivit present innan & bidrag till Stickhjälpen
************
Tack till vinsten hos Annika´s Allehanda, fina stickmarkörer
samt till Elsie&Viola,underbart mönster till halskrage
Glöm inte att kolla in tävlingen med bidrag till Hjälpstickan hos Elsie&Viola
i detta nu stickar jag på mitt bidrag, en mössa i Lovikkagarn
************
Önskar Alla en riktigt God Fortsättning på Julen!!

4 kommentarer:

  1. En fin kamera, grattis. Själv har jag en Canon 1000D, fast jag har ingen aning vad skillnaden blir mellan dem. Det enda jag tycker är negativt med de här kamerorna är storleken, jag hade alltid en kamera i fickan förr, så blir det liksom inte nu längre. Men fina kort tar de. Grattis till fin julklapp

    SvaraRadera
  2. TAck För ett underbart fint hemlispaket! Med julklapp och födelsedagspresent i! Jag ska fota och skriva om det så snart vardagen hunnit i fatt lite :) och julstressen lagt sig. Men TACK! Trevlig fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Rosenvante; Nej, jag har ingen koll jag heller =) Har en fungerade kompaktkamera som kommer få hänga med i handväskan, denna blir för tung att släpa på alltid. Men jag är mkt glad för den =)

    StitchOrDie; Varsågod, Ql att Du gillade det =) Det har varit roligt att skicka garn & presenter till dig, Må så Gott!!

    SvaraRadera
  4. 1. Hur kan det komma sig att jag tänker på polkagrisar när jag ser de stickade benvärmarna?
    2. Och vilka fina bilder vi kommer att få se framöver!

    SvaraRadera