onsdag 15 december 2010

Tårta till frukost

Uppe med tuppen på morgonen,
eller före tuppen t o m!
P´s födelsedag & första födelsedagen på 7 år som han är hemma :o)
Jag var pirrig i magen redan igår kväll att få uppvakta med tårta & sång i sängen
Vaknade utan problem - innan klockan ringde i morse
& sen var det fira av =)
Har precis kommit hem från resturangen där vi åt middag ikväll
& nu trött, trött, trött
Det har varit ett par hektiska dagar efter lucia
Luciadagen var lyckad med firande på förskolan,
det är en speciell stämning som infinner sig
Har inte haft någon energi kvar efter arbetet så inget mer stickat ännu
I går intalade jag mig att göra någonting & det resulterade i ett besök hos litet nystan
Butiken är charmig & personalen oerhört trevlig & hjälpsam,
ligger på söder vid Mariatorget - missa inte det om ni är i Stockholm
Garn till hemlisen & sockgarn till mig själv -
- sockar eller kanske en sjal, vi får se
Köpte oxå 3 vajrar till Knit Pro,
2 på 100 cm & 1 på 120 cm,
förstår inte att det aldrig finns några sådana lediga i mina gömmor!
Vinsterna i utlottningen postas i morgon!
Appropå paket så fann jag en avi i brevlådan i dag *Glad & Nyfiken!*
Tack kära vän i förskott, du är otroligt underbar,
ska hämta ut det i morgon =)

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Lät som ett mycket trevligt firande igår.
    Och att "få ge sig hän" och klappa garn är mycket välgörande.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag ska verkligen skruva ner på takten nu, nu, nu, nu på tisdag.. räknar timmarna till julledigheten. & de var så härligt att få ha P här hemma när han fyllde år - jag som gillar att fira, presenter & allt därtill =) Må gott!!

    SvaraRadera