torsdag 30 december 2010

Nu snurrar det

Tomten var snäll i år
Så många klappar jag fått i år har jag aldrig fått
& alla är så fina - ingen jag skulle vilja byta eller ändra något på,
jag är mycket tacksam!
En garnvinda & en nystmaskin fanns också de under granen
P var snabb att montera & här nystas Cascade till Saroyan
Men något är konstigt,
P är lika glad som jag för denna julklapp - man kan ju undra varför?
Saroyan är uppe igen
Repade upp & började om
Ökningarna löste jag genom att sticka på samma sätt som det står i mönstret,
men flyttade den så att den kommer en maska tidigare
Reultatet blir inget hål,
tror det har att göra med att det är olika maskor som stickas efter ökningen,
enda förklaringen jag har,
för jag gör på samma sätt men bara en maska tidigare,
d v s inne i slätstickningsdelen
Har stickat 6 löv än så länge,
tror det blir några till innan jag slutar öka
Ikväll stickar jag på P´s mössa, bara den är en historia för sig -
- återkommer om den
Känner mig Happy igen & det känns sååå bra, tack för peppning

Må gott alla =)

10 kommentarer:

  1. Heja Alexandra! Härligt att du fått snurr på det mesta igen. Gott slut!

    SvaraRadera
  2. Helt underbara julklappar!
    Skönt att du fick lösning på mönsterproblemet :)

    SvaraRadera
  3. Vill redan nu passa på att önska ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  4. Det var väl helt perfekta julklappar. Jag har också nystat garn idag. Garnvindan har jag fått av far min, han hittade en på auktion eller loppis. Nystmaskin saknar jag fortfarnade, men har lånat hem en från jobbet nu under ledigheten.
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  5. Härligt! Snurra på! =)

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  6. Lycka till med stickningarna! Det är oftast bäst att repa upp om man inte är nöjd. Annars blir det liggande som ett spöke i skåpen! Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  7. Nu är jag riktigt avis, den där nystmaskinen skulle jag velat ha också.
    Här springer gubben efter och är så hjälpsam varje gång jag ska nysta och jag inte orkar ta fram garnvindan, kan det vara det kvinnliga i honom tror du eller är han bara avis på mitt inomhus pyssel. Det är ju lite svårt att ta in hyvelbänkar och snickra inne. :)
    Lycka till med stickningen och så önskar jag dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR

    SvaraRadera
  8. Haha!! Ingen var gladare än maken när jag fyndat
    garnvindor på loppis i sommras :))
    GOTT NYTT ÅR önskar jag dig!!

    SvaraRadera
  9. Gott nytt år till alla er =)

    Bland nystan och papper; Ja, skam den som ger sig!

    Irené JB; Var rädd om din garnvinda =)

    tilda; Nej, har inte plats för mera ufon :)

    Rosenvante; Q-time ju, njuuuut!!

    Made By K; Jag börjar tro att P är Tomten..

    SvaraRadera
  10. Underbara julklappar :) Gott nytt år!

    SvaraRadera