måndag 27 december 2010

Hemlis #7 - Upplösningen

Tredje & sista Hemlis #7-paketet har öppnats
Paketet dök upp före jul,
på bilden ovan syns det som min Hemlis slog in till julklappar
Eftersom jag är en sann julevän så kunde jag ju inte öppna paketen före jul
Dock fanns det saker som inte var inslagna,
små, söta pepparkaksmått & choklad =) Gott gott!
På julafton fann jag söta servetter, rött Fritidsgarn med ett mönster till tovade vantar
samt en härva rött Manos Silk Blend under granen
Så mysigt juligt - Tack =)
*******************
Min Hemlis, har jag mött förut =)
*****************************************
När första hemlispaketet dök upp, tänkte jag på Mikaela,
paketet var postat i Nykarleby & de är ju så nära Jacobstad..
Men kunde jag ha en sådan tur - igen?
Mikaela & jag möttes första gången i ett annat byte, Garn & Choklad #3
Andra gången vi möttes, var på riktigt, under Stickläger i norr
då Mikaela bl a stickade på Stickfrossas Level2-mössa
När andra paketet dök upp, var jag nollställd & gissade än hit än dit
"Jag älskar julen" & "Knotty är ett par fina fingervantar, tycker jag"
satte myror i huvudet på mig
Älskar julen - vem gör inte det?
Var inne på Mikaela då med som precis pyntat bloggen & sitt vardagsrum =)
Men jag kunde ju inte ha sådan tur igen
& kollade runt på massa andra som tycker om julen..
När Mikaela sedan skriver att paketet är postat & om Knotty-vantarna,
så kunde de ju bara vara Mikaela, men paketet hade ju inte dykt upp hos mig :(
Så jag övergav för en sista gången tanken på Mikaela,
men, bara dagen efter - så var Mikaela verklig! :o)
Hemlispaketet kom & det var från Mikaela =)
Så, vad lär det en groda som mig då?
Att man kan hoppa hit & dit men lita på magkänslan
Tack Mikaela för alla hemlisar - vi får se vad de resulterar i för Stickäventyr hos mig :)

6 kommentarer:

  1. <3 En sån härlig berättelse. Bra om jag har kunnat göra dig glad så här under hösten... Ha en god fortsättning och ett supergott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Jag visste det jag visste det jag visste det! Och det visste inte du *räcker ut tungan* :D

    Sjukt fint när man både tycker om grejorna man får och personen som skickar dem. Det är likadant med min hemlis, hon är toppen! :D

    SvaraRadera
  3. Mikaela; Superglad é jag =)

    TKS; Haha, ja, jag visste väl det oxå, nästan i a f :o)

    SvaraRadera
  4. Elin: Kan inte låta bli att fråga, hur och när visste du att jag var hennes hemlis? Det var så kul att läsa dina kommentarer då du var så säker på vem jag var ;)

    SvaraRadera
  5. Vad kul att träffat sin hemlis. Jag träffade ju er bägge på sticklägret; Alexandra ville lära sig sticka med magic loop ,var över till Finland och blev förtjust i stickande muminmamman men nämndes inte köpa. Efter att sett första paketet postat i Nykarleby(ganska nära Jakobstad) den fina muggen med stickande kaninerna och en rundsticka 100 cm tänkte jag det är nog Mikaela som är Alexandras hemlis.

    SvaraRadera
  6. Ja, det verkar som att flera utom jag var bombsäker =)

    SvaraRadera