lördag 30 oktober 2010

Lycka i Hemlis #7

En av avierna var mitt Hemlispaket :o)
Öppnade paketet i bilen & skrek av lycka!
P höll på att krocka..
Vilket fint paket & innehållet är verkligen jag =)
Temugg med stickande kaniner (eller är de harar..?),
stickor & lila garn,
godis, vilken lördag jag har!!
Poststämplat i Nykarleby, Finland
Har ingen susning om vem min hemlisvän är,
men Nykarleby är farligt nära Jacobstad..
Tack igen!!
Mugg: "Knitting" från Arabia, design Heljä Liukko-Sundströ​m
Garn: Jaggerspun Zephyr Wool Silk 2/18, Wolhemel
Stickor: ADDI Lacwe-Needles, 1oo cm / 3,5 cm

Godis: Lakrits :)
Kort: Ett sött kort med nallar på
Min nya mugg
Den är så underbart rar =)
Man blir ju sugen på att sticka en halsduk & tröja
i färgställningen som stickas på muggen..
& sugen på att dricka te
Disigt väder idag, svalt & vindstilla

3 kommentarer:

  1. Jaggerspun Zephyr, mums! Det är ett riktigt trevligt garn.

    SvaraRadera
  2. Så trevligt om du tyckte om paketet :) / Hemlisen

    SvaraRadera
  3. Marika; Nytt för mig - mkt spännande! Mjukt & gosigt är det. Förslag på mönster?

    Hemlisen; Åhh, du anar inte vad jag blev glad!! Ska dricka te ur muggen nu =)

    SvaraRadera