fredag 15 oktober 2010

Kulturfjant

Zappade som en galning efter något att se på TV igår,
till slut hittade jag ett avsnitt av Sunes Dagbok.
Läste bäckerna & såg serie & film när jag var en liten groda.
Scenen som fastnade i mitt huvud är ungefär så här:
Berts mamma sitter i soffan & stickar,
samtidigt som hon råkar titta ut genom fönstret:
"Titta, titta, det är ett mirakel!"
Berts pappa:
"Ja! Jag visste det, jag visste det!
Min pojke är ingen kulturfjant!"
Bert, om någon, är väl en sann liten kulturfjortis, eller?? :o)
Provat att sticka lite, orkar inte så mycket i taget,
men några varv har den fått på sig, min kofta

2 kommentarer:

  1. hoppas du kryar på deg och att gubben hittar 101 ideer :))

    SvaraRadera
  2. Tack, han hittade inte 101 ideér, men jag gjorde det idag - myser med den ikväll mellan pakcning & vantstickning =)

    SvaraRadera