söndag 10 oktober 2010

SuperSöndag & 2 FO

Det fanns garn kvar på nystanet efter att ha stickat Lettuce Hat & Lattuce Cowl,
närmare bestämt 28 gram,
så det fick bli ett litet projekt Mönster: Baby Helmet (3-6 months), av Elina McLaughlin
Garn: Malabrigo Worsted, färg: Lettuce #1356
Åtgång: 22 gram
Stickor: Knit Pro, Symfonie Wood, Strumpstickor, 4,5 mm

**********************************

När jag stickade Lettuce Baby Hat tyckte jag att mönstret inte stämde,
jag hann inte skriva till designern, Elisa McLaughlin,
som istället hann före att skriva till mig.
Efter att ha sett mitt projekt på Ravelry,
undrade Elisa om jag kunde tänka mig att sticka det igen, teststicka mönsret.
Sagt & gjort, i morse under ”SuperSöndagen” stickade jag en till mössa,
samma garn men annan färg: Sealing Wax,
skrev ner allt jag gjorde & sände tillbaka till Elisa.
Väntar på feedback =)
Garn: Malabrigo Worsted
Färg: Sealing wax #102, Dyelot #22811
Hemklickat från: Cinas Garn, 2 oktober 2010, 140:-
Åtgång: 22 gram
Stickor: Knit Pro, Symfonie Wood, Strumpstickor, 4,5 mm

Söt kant =)
Syns inte så bra, men det är en nätt kant i mosstickning

Färgen Sealing wax föll mig inte i smaken direkt,

kunde inte relatera den till någonting,

men efter att ha sett färgerna på trädet så kom jag på att det liknar rönnbär.
Nu tänker jag på en solig & vindstilla höstdag när jag ser garnet.
Har en härva till förutom den som påbörjades till mössan,
vi får se vad det kan tänkas bli av de båda.

Lettuce Baby Hat & Sealing Wax Baby Hat

Lettuce Baby Hat, Lettuce Hat, Lettuce Cowl & 5 gram kvar
SuperSöndag idag:
tittat på ett par avsnitt av serien Star Trek Enterprise,
stickat Sealing Wax Babyhat
& sytt i knappar på 2 babykoftor.
Dagens val ha te, har blivit 3 koppar.. blev: ”Skogsdungen”
som jag fått i Stickameras byte Garn & te 6 av Susanne – supergott!!
Med en klick honung är det oemotståndligt =)

2 kommentarer: