lördag 16 oktober 2010

En sann tedröm

Myskväll med gott sällskap, te & stickning
Bilden gör inte färgerna rättvisa,
det som ser brunt ut är egentligen grått.
Har börjat med ökningarna för raglan.
Det är trångt för maskorna,
hade ingen vajer på 100 cm,
använder en på 80 cm istället.
Får nog fixa en längre så jag kan prova..
Te-lycka-dröm:
Min fina vattenkokare från Philips,
med både temperaturinställning och värmehållning,
som är hur bra som helst på att värma vatten,
...har fått konkurrens!!

Tefal Magic Tea heter den
Det var ju inte bara för att som den hamnade här,
utan det är en lång historia bakom,
närmare bestämt 7 år!
Då bestämde jag mig för att jag önskade mig den här tekokaren,
jag, vi (jag & P) & P har letat & letat.
På olika ställen, norr till söder,
i alla möjliga butiker som kunde tänkas ha den.
Ibland såg vi den i reklam eller på internet,
men den fanns aldrig att köpa..
Det var så snopet....
och nu, efter 7 års letande hittade P den,
min bästaste bästa P =)
- PS, Den är testad & får klart godkänt i betyg, så gott te!

4 kommentarer:

  1. Din kofta ser fantastiskt spännande ut!Vad är det för mönster? och garn? färgerna är underbara ihop!
    Jag håller på med slutspurten på accornskoftan och vill gärna påbörja en till kofta:-)

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillar den! Mönstret har jag hittat på Ravelry, det är: #22 Garter Yoke Cardigan. Har stickat oket i Noro Silk Garden & restr i Cascade 220 wool, i dagens inlägg finns en "färsk" bild på min kofta. Acorns är fin, ska hålla utkik på din blogg efter den färdiga =)

    SvaraRadera
  3. Hej igen Alexandra !
    Vilken underbara färger i din kofta:)
    Kram
    Lissan

    SvaraRadera
  4. Lizzan, tack 0) Har inte så mkt sticktid nu, men till helgen ska den få några varv till på sig. Kram

    SvaraRadera