måndag 11 oktober 2010

Viktig planering..

..pågår för fullt i mitt Grodhuvud,
inför
Stickläger i norr.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update: Så - nu har jag fixat till länkarna längre ner i inlägget :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag är fortfarande sjuk & orkar inte så mycket :(
Ligger mest & tittar på Star Trek Enterprise & Mord och inga visor.
Vad ska få följa med på lägret då?
Jo, nu börjar det falla på plats:
Pågående stickning: Crazy-Stripes-Socks
Har inte stickat så mycket på dem, men de får bli min "enkla" stickning, eftersom det är lätt randning & inget annat att hålla reda på direkt (förutom hur man stickar häl på Magic Loop - hoppas det finns en hjälpande hand på lägret :o)
Ny stickning: Travelling Woman
Ska stickas i Araucania Ranco, garnet är nystat & mönstret är printat!Kanske hinner jag med att göra uppläggning innan jag åker.
Ny stickning: Garter Yoke Cardigan
Ravelry är ju så bra, har tittat på andras färdiga koftor & min kommer att stickas ungefär som den här: Kofta i Cascade & Noro. Oket i Noro Silk Garden, färg: 282 (Garnkorgen) och resten i Cascade 220 wool, färg: 8400 Characoal Grey (Garnkorgen). Har jag tur kommer brevbäraren med garnpaketet i morgon :o)

Dessa tre stickningar får räcka.
Jag ska vara med i lägrets Workshop & behöver ta med mig restgarner till det.
Har en del liggandes av Debbie Bliss baby cashmerino.
Om andan faller på & jag tappar intresset för stickningarna ovan,
får jag sticka något enkelt & snabbt av resterna.
Vi ska ha garnlotteri med garn & tillbehör,
håller på att plundra lådor & skåp här hemma efter saker
som skulle bli mycket bättre omhändertagna av någon annan.

I somras köpte jag dessa av Stickfrossa – hur fina som helst & praktiska!
Enkla att sy själv om man så önskar,
men jag tycker man ska uppmuntra till hantverk
& människor som gör så fina saker,
köper jag mer än gärna av =)
På bilden: förvaring för strumpstickor,
förvaring för Knit Pro tippar + mätverktyg
& 3 små påsar.
Har även en sockgömma & en liten stickpåse :o)

1 kommentar:

  1. Jag har också funderat mycket på vilka stickningar jag ska ta med mig... Det får bli lite av det mesta tror jag... En ny tröjstickning som jag har tänkt sticka uppifrånochner, hoppas på att få hjälp att räkna ut hur många maskor jag ska börja med... Ett par sockstickningar, nån halsduk/sjal, en vantstickning och ja, du ser, det rusar iväg :D Plus att jag försöker fundera på vad jag ska ta in för nytt garn till garnstugan... Ser sååååå mycket fram till lägret, det kommer att bli jättkul!

    SvaraRadera