måndag 18 oktober 2010

It´s a Fall Hurricane Hat

Lite piggare & prövat att vara ute en stund.
Det blåste riktigt ordentligt..
May I present to You: It´s A Fall Hurricane Hat
Jag har en textrad i mitt huvud hela tiden,
ungefär ”It´s a hurricane, it´s a hurricane…”

Garn: Malabrigo Worsted, Sealing wax #102
Garnet är restgarn från Sealing Wax Baby Hat
Mönster: Hurricane Hat av Andrea Goutier (Ravelry)
Testade med rundsticka 4,5 mm & Magic Loop men det var inte jag,
bytte efter några varv till strumpstickor 4,5 mm
(Rundsticka & Strumpstickor: Knit Pro Symfonie Wood)
Jag gillar att kunna dra ner mössan långt i nacken på vintern,
så det inte kommer in någon luft när det blåser kallt.
Stickad enligt mönstret.

3 kommentarer:

  1. Najs! Precis en sån modell jag är ute efter att göra själv. Har varit inne på den här (http://www.ravelry.com/patterns/library/butterfly-hat) men den är lite för gullig för garnet jag valt. Fast mönstret är kul att sticka och den sitter fint (påminner om din). Det var förra årets favorit. :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade till min sida :-)

    Den här mössan gillade jag - får se om det blir mitt kommande projekt nu i hösttider...

    SvaraRadera
  3. TKS: Butterfly är fin =) Kanske det får bli en vårmössa för mig. Kul när man hittar ngt som är tilldragande att sticka & som samtidigt är gott att använda =)

    L: Det samma =) Älskar Malabrigo Worsted för tillfället. Funderar på att bryta av med Heaven´s Hand eller ett nytt projekt i Cascade med, men Malabrigo´n är ju såå mjuk.

    SvaraRadera