onsdag 2 februari 2011

Award

Tack Rosenvante!
På sin sida skriver Rosenvante:
"för att du var så gullig och tänkte på mig och skänkte mig glädje till min operation.
För att man blir glad av din glädje när man kommer in och hälsar på dig"
Tack för de fina orden & jag lovar att göra allt jag kan för att forts leva upp till det!
Att berätta 3 saker som man gillar. Som Rosenvante är det ju alla Nära & Kära som finns närmast hjärtat, att se Lycka hos andra är ngt mitt hjärta klappar varmt för =)
Tre saker jag gillar:
1 - Sticka. Av de olika slag jag provat på har jag ingen favorit-teknik eller projekt. Tycker om att sticka till andra men också till mig själv. Gillar att surfa på nätet efter mönster, titta i gamla mönsterböcker, klappa garn & bestämma sig för vilket, koka en kopp te, gärna en halv kanna & sedan sitta ner i soffan med House, Bones på TV är ju sååå gott! Att blogga om det man skapar, dela med sig, få feedback & hjälp är något jag inte vill vara utan. Sticka tillsammans med andra gör jag gärna. Min favoritdag att sticka på är SuperSöndag =)
2 - Te måste ju vara med. Gillar min tekokare! Blåbärste är det bästa nu, med en klick honung. Antingen en rogivande stickning eller en god bok till. En kopp te på café eller som TakeAway i tunnelbanan har sin charm de med.
3 - Äventyr av alla de slag. Resor, både längre & kortare, över dagen (med bilen ngnstans, museum i staden) eller längre tid (bor hellre på hotell än i tält - ja, jag är bortskämd!), värme lockar mer än kyla. Att bara slappa eller ha dagarna fulla Njuter hela tiden, från planering till långt efteråt med härliga minnen.
Allt blir vad Du gör det till får jag sammanfatta med :)
Vem vill jag skicka vidare denna Award till då?
Helst vill jag ge denna till Alla er som följer & läser min blogg - både er som har en egen men också er som inte har en blogg men som delar med er av tankar, åsikter, inspirerar & stöttar - för det är lika fint i mina ögon =)
Ska jag välja tre bloggar så får det bli tre stycken som jag inspireras av just här & nu:
1: Stickäventyr, som jag mött i två byten men även IRL på Stickläger i norr. Mikaela är en driftig kvinna, arbetar för fullt, bloggar & driver onlinebutiken Garnstugan. Hon delar gärna med sig av sina kunskaper & har en mycket inspirerande blogg!
2: Tootitosh, som har lagt ner oerhört mycket tid & arbete på Tooti´s Toe-Up Turorial. Det som fångat mig hos Tina är främst hennes öga & handlag att välja färger, blanda färger, färga om & mkt mer! Superfina bilder i naturen som ramar in alla alstren!
3: Miastick, som gör underbara garnsaker =) Snygga tröjor & speciellt en randig tröja som hon inte gav upp med - det gillar jag, att inte ge upp! Här finns också snygga & urmysiga tovade tofflor.
*********************************************************************
Mitt bildprogram har bestämt sig för att sluta fungera
så jag kan inte ge er ngn bild på vad jag pysslar med nu,
nämligen klappar garn som ska bli min läxa till kursen
samt klappar nytt garn som ska bli material till samma kurs

4 kommentarer:

  1. Tack snälla du <3 Verkligen fina ord du skriver om mig, jag blir ju allt rörd... Jag återkommer till mina 3 när jag har lite mer tid...

    SvaraRadera
  2. Tack Alexandra, vad gulligt av dej!
    Det var faktiskt tack vare dej och några till, som filmerna blev klara så snabbt. :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera