torsdag 9 september 2010

Prinsessdrömmar & underbar fika

Mina två vinster i Finnkampen har kommit,
ljuvliga färger som pockade på mina ögons uppmärksamhet
& det mjukaste trådarna som mina händer fick känna på.
Garnet som Eva skickat är "Marion´s Sock Yarn".
Det vänstra är merino, polyacryl & nylon,
i vit, ljusrosa & ljusgrön.
Det högra är merino & acryl,
i vit, ljusrosa & turkos/grön.
Jätte fina vinster som jag är jätte glad över att ha fått =)
Jag har aldrig stickat än mindre ägt det garnet innan
så det är oerhört spännande att få leta mönster & sedan sticka av det =)
Om DU har tips på mönster - hör gärna av dig :)
Det är riktiga prinsessfärger :o)
Tack Eva!! :)
Måste bara visa bilder från när jag träffade mina bästa kompisar C & N.
Vi brukar ses då & då, ta en fika, prata – filosofera & reflektera,
kring både det ena och det andra.
Batterierna är verkligen laddade till max efter våra stunder tillsammans
& det känns så lätt & glatt =)
Den här gången blev det fika på Vetekatten
Innan vi skiljdes promenerade vi från stan,
genom gamla stan till söder
& det var en sådan varm & samtidigt sval kväll,
mycket folk i rörelse – flera än vi som ville njuta av de sista sommardagarna.
Tack för att ni finns C & N!!
Ser fram emot att träffa er snart igen & boosta =)

PS - Har du inte besökt Vetekatten ännu så gör det!
Du kommer inte bli besviken =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar