torsdag 2 september 2010

FO: Mössa #7 & ny dröm på stickorna

Kvällshimlen på hösten kan vara hur underbar som helst att titta på!
Men man får snabba sig, på bara ett par minuter är färgspelet över.
Ikväll hann jag fånga en liten strimma rosa & det var drömmande vackert!

Med hösten kommer kylan & nu stickar jag på ett par vantar
som ska få värma mina kalla händer.
Underbart rosa garn från DROPS, nämligen Nepal.
Det är första gången jag stickar i detta garn & än så länge känns det helt ok =)

En mössa är färdigstickad, två kvällar tog det
& en ny bok att läsa - kommer ta betydligt längre tid än två kvällar :o)

Mönster: Flapper Style Baby/Toddler Hat av Sharon – Shazzas Knits (Ravelry)
Storlek: B = 0-3 månader
Garn: Debbie Bliss baby cashmerino, grön #340027 & rosa #340042

Garnet har jag köpt hos Nysta & de kostar 55:-/nystan.
Jag passade på att handla ett par i olika nyanser - då jag verkligen älskar detta garn
& dessutom hade en kod som gav mig 10% rabatt
Stickor: Knit Pro Symfonie Wood, strumpstickor, 4.0 mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar