söndag 27 november 2011

Svar på frågor i "Garnbytet" med "Annelies liv och lite till"

1 Vad har du för garnrelaterade drömprojekt?
Tant Koftas kofta i merinoull

2 Vilket är ditt favoritgarn (märke eller material)?
Ull, allra helst merinoull. Både tunnare & tjockare, samt till sockar - då med lite nylon i
Älskar garner från Debbie Bliss, speciellt baby cashmerino
Gillar också Cascade & vill testa deras Fingering & Heritage
Gillar även Malabrigo, både sock & worsted - ej lace

3 Vilket garn gillar du verkligen inte?
Glittergarner eller annat sånt, syntet, akryl, bomull :(
Är inte så förtjust i spetsgarner för tillfället

4 Vad virkar/stickar/skapar du just nu i garnväg?
Håller på att färdigställa Yllets (Amandas) gula kofta, pippitröja samt en sleep sack

5 Vad gör du helst med garn (t ex virka/sticka)?
Stickar! Gillar att färga garn i micron
Virknålen duger mest till att plocka upp tappade maskor =)

6 Vilka är dina favoritfärger?
Lila kommer på första plats, grönt är fint med likaså rött nu på vintern

7 Vad gör du när du unnar dig det där lilla extra?
I garnväg - handlar ngt lyxigt merinoullgarn i ngn webshop =)
Tar en kopp te & njuter med en stickning i soffan & ser på film!

8 Vad dricker du helst?
Te

9 Vad äter du som smågott (t ex godis, choklad, torkad frukt, chips)?
Älskar choklad, Fazser är godast - men tål det egentligen inte =)
Kolaremmar, Tutti Frutti, Gelehallon är gott.
Älskar marknadsgodis som mintkyssar & nu till jul: knäck & ischoklad
Kakor!! Speciellt hembakta småkakor *mums*

10 Har du några allergier mot livsmedel?
Ja: Laktosintolerant samt tål en mandel/nötter!!

11 Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?
Att spinna låter trevligt, men alltför dammigt dock!

12 Har du någon annan blogg än den du angett i garnbytet, som kan ge din avsändare mer information?
Nej

13 Finns det någon ytterligare information som din avsändare kan ha nytta av att veta? Icke bloggare bör använda denna fråga för att ge ännu mer info om sig själva
Nej, Du får kika runt i bloggen eller lämna anonyma kommentarer - ska bli Ql att se vem Du är sen =)

6 kommentarer:

  1. Hej
    Din anonyma garnbytarvän här! :) Grattis till bebisen, supersöt! :)

    Vad för te föredrar du (smak? löste?)

    Vad skulle helst av allt vilja ha i paketet från mig?

    Du skrev att du "tål en mandel/nötter" du menar EJ mandel/nötter antar jag?

    Vi hörs igen!

    SvaraRadera
  2. Hej Min anonyma garnbytarvän =)
    Jag är ju så nyfiken av mig, blir som ett litet barn på julafton!
    Ql att höra av Dig =)
    Just nu dricker jag mkt vanligt påste som Earl Grey & Simply Tea, gillar annars Roibos i lösvikt & rabarberte.
    Vad jag helst vill ha av Dig? Snälla barn? ;) Just nu önskar jag mig lite pysseltid för att göra ett par tumlösa små vantar till Amanda =)
    Precis - menade att jag EJ tål mandel samt nötter.
    Må gott =)

    SvaraRadera
  3. Hohoho!! Nu har jag bestämt vilket garn jag ska köpa. ;) Sen ska jag bara luska ut vad mer jag ska fylla paketet med... Har du några nya önskemål än dem du redan meddelat?

    SvaraRadera
  4. Blir ju bara mer & mer nyfiken ju =)
    Nej, ser fram emot vad Du kommer att hitta på :)

    SvaraRadera
  5. Idag kom garnet på posten. ;) Kanske kan de ge dig en ledtråd på vem jag är? Hoppas jag inte sagt för mycket...

    Vad gillar du för filmer?

    Läser du? Vad i så fall?

    Vi hörs snart igen!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Är det månne från "Garnaffären"?
    Filmer, just nu är det Ql med julfilmer, annars går det mesta ner utom jätte actions, jätte trillers =)
    Böcker hinns inte med just nu, när jag kommer in i lässuget så är det mkt bigrafier, lättare drama, stick- / pysselböcker.
    Må så gott =)

    SvaraRadera