måndag 16 augusti 2010

Pyssel blir Trassel

På väg till arbetet;
daggvått gräs, fåglarna kvittrar, solen tittar fram -
- Underbart härligt & Vackert !!

Ikväll kallar P mig för "lilla My" - undrar varför..?!

Lilla My är min kompanjon, som belönas med mycket text & många tankar,
önskedrömmar, mönster, noteringar & bara allt möjligt.
Igår startade vi ett nytt äventyr tillsammans, hon & jag:
Aviatrix Baby Hat av Justine Turner
Blev så inspirerad av Soili som just stickat den.
& det var ju bara rätt förutsättningar för att jag med skulle sticka en:
Debbie Bliss baby cashmerino har jag flera nystan av i olika färger,
stickor fanns & mönstret var Soili så rar att länka till,
tänk vad mössan blir tillsammans med legwarmies som jag stickat innan,
vad kunde gå fel?
Absolut ingenting alls, men det gjorde det ju..


Pyssel blev TRASSEL för grodan,
som repat upp FYRA gånger sedan igår kväll.
Får helt enkelt inte till ”W&T” känns det som..

Lilla My ser ut att le lite & det gör jag med, för:
1 – igår fick jag min byteskompis i Stickameras SWAP ”En Kofta Knappar”
och
2 – tidningen ”INTERWEAVE KNITS – Holiday Gifts” kom med posten.
...hmm, har glömt VARFÖR jag ville ha den & dessutom köpte den ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar