lördag 6 november 2010

Rapport från Syfestivalen

Tack Stickamera för vinsten om fri entré,
det kom väl till pass en dag som denna!
Då var det dags,
mamma tycker det ser ut att vara lite folk,
men tji fick vi,
det var betydligt mer där inne & det kom flera därtill
Efter ett första varv satte vi oss ner,
fikade & stickade,
sen var det dags för ett andra & tredje snabbvarv
& för att handla :o)
Här kunde man köpa NORO Silk Garden
2 härvor Lovikkagarn från Garngrossisten
3 nystan NORO Silk Garden, #272 - köpt av Svalan
4 härvor Z-spunnet garn från Wåhlstedt
Vaxduk
Köpte också en påse som ska skickas till Mimmi i Mixa & Matcha 5-bytet =)
Gissa vad det här är?
Jo, det är färg, att färga t ex garn med :o)
Jag har ALDRIG färgat eller varit med & sett hur man gör,

så detta blir spännande!
Köpte två burkar, cerise & blå
Har en härva ofärgat sockgarn hemma som jag ska prova på,
tack Tootitosh & Pyssla för inspiration!
Ryska dockor, set om 5, fick jag av mamma
Tack söta mamma!
Wåhlstedt, Z-spunnet garn, till kursen i tvåändsstickning nästa helg
Köpte dessa av Sätergläntan Mamma och jag med Chailatté på Heron City ikväll :)
Lillebror, med familj, kom för att överaska mamma,
så efter middagen begav vi oss mot Kungens Kurva, där vi skulle ses,
med invändning om att vi skulle på IKEA & Mediamarkt
Det blev ett glatt möte =)
Det var kul att träffa dom, fick även en beställning på en mössa
Svägerskan frågade om jag kunde sticka en likadan mössa

som två av barnen fått innan, Åre-mässan
Jag undrade om jag kunde få sticka efter ett annat mönster,

en mössa som också är lite lång fast inte i resår & det gick bra!
Jag hade med mig garn & hon valde Cascade i en plommonlila nyans
Mössan jag tänkter sticka till henne är Stickfrossas Level2-mössan

2 kommentarer:

  1. Vilken toppen dag vi verkar haft! Lite avis....men vi tog oss en långpromenad i lätt vinterklätt landskap och strålande sol.

    SvaraRadera
  2. Långpromenad låter inte helt fel =) Ja, dagen var bra, det blev mer än planerat men var gör det. Jag är såå nöjd med Allt! Kram

    SvaraRadera